About Me

My photo
You just know my name, not my game xD I post about my life, make up, fashion because they are my passions ^.^

11 July 2010

Kosa Kata Menarik Hari ini




Uke anak anak murid sekalian. Aku dah bawa balik senarai kosa kata menarik yg sepatutnya tersorok dalam fail BM, tapi utk kebaikan bersama & utk aku kongsi ilmu yg tak seberapa dgn korg ni, aku bawa balik, tahu?! Haha!

inovatif ; baru dikenalkan
wahana ; saluran
futuristik ; ke hadapan
aspirasi ; cita-cita
digarap ; ditulis
seantero ; seluruh
wadah ; bahan
timbal balik ; maklum balas
lestari; kekal
kebobrokan ; kerosakan
kamil ; sempurna
pincang ; rosak / cacat
imtihan ; ujian
cakna ; ambil peduli
marhaen ; susah
kemaslahatan ; faedah
intrapersonal ; hubungan luar
ihtimam ; ambil berat
rigid ; tetap
stigma ; pandangan
hedonisme ; pegangan / pandangan
norma ; kebiasaan
fana ; tak kekal
bond ' polis
cerlak ; peluang
interpretasi ; tafsiran
marcapada ; dunia sekarang ini
mapan ; mantap
fatan ; cerdik, pandai
afiliasi ; pertalian
stereotaip ; tak asli
badai ; kekacauan
kontemporari ; masa kini
paradigma ; lingkungan atau batas pemikiran
Baiklah murid murid. Kosa kata menarik yg lain akan di'post'kan kemudian. Ni baru satu kertas. Whee~ Ada lagi kertas yg lain. Tak pun korg boleh je nak request perkataan perkataan lain yg korg selalu dengar tapi tak tahu apa maksudnya, kalau korg da request InsyaAllah aku tolong carikan uke. Aku kongsi kosa kata menarik ni semua dgn harapn korg dapat guna dalam esei exam nanti terutamanya kepada yg masih bersekolah macam aku ni. Then, Happy learning!!

Lagi Kosa Kata Menarik [click here]

2 comments:

  1. pandai oh awak:) buat banyak2 lagi ye.

    ReplyDelete
  2. sume dh ada..wlbgaimnapun..tq ^_^

    ReplyDelete