About Me

My photo
You just know my name, not my game xD I post about my life, make up, fashion because they are my passions ^.^

11 July 2010

Kami rasa Gembira main Raba Raba




Apakah? Tapi betullah weyh! Aku tak tipu. Best sebenarnya main raba raba ni. Hahahaha :D

Dah dah! Kau jangan nak ajar benda bukan bukan kat orang dila. Tak senonoh betul. Sebenarnya title entry kali ni datang dari aktiviti kitorg kat kelas hari tu. Masa BI ktorg main Scrabble. Best. Hehe. Lama tak main scrabble. Selalu masa BI asyik menulis je kan. Kali ni Sir bagi main Scrabble. Syoklah!

Tengah main main scrabble tu, aku terfikir satu ayat niy.

We Feel So Gay Playing The Scrabble

Sila ke entry ini utk mengetahui apa maksud sebenar GAY :)

Kitorg main scrabble ye pakai kamus kan. Tak terer uhh macam korg. Tak pakai kamus pun tak apa. Tengah tengah cari perkataan tu, aku pun carilah apa makna sebenar scrabble *main je tahu, makna sebenar haram tak ambil tahu, haha! Then, ni lah yg aku jumpa ;
Menurut Kamus Dwibahasa Oxford Fajar Edisi Keempat, tepat pada muka surat 360, column ke-2, entry yg ke-11

scrabble v.i. mencakar dengan tangan atau kaki; meraba-raba.
Ahhh! Datanglah pulak ayat We Feel so Gay Playing the scrabble pastu di'translate'kan ke bahasa Melayu;

Kami Rasa Gembira main Raba Raba! Yeayyy! Hahahaha

*boleh tulis dalam esei tak? Hehe~

^Saya suka kamus! Haha~
^Terfikir nak jadi pakar bahasa :) Apakah?
^Trial is around the corner sygs! Aish!

Lagi Kosa Kata Menarik [click here]

No comments:

Post a Comment