About Me

My photo
You just know my name, not my game xD I post about my life, make up, fashion because they are my passions ^.^

27 July 2011

It’s all about me who has no boyfriend.

Assalammualaikummmm~

Eh Dila, kau ada pakwe tak? Pakwe kau siapa? Aku kenal tak? Budak mana? Umur dia berapa?

Ada, Justin Bieber, tak kan kau tak kenal, budak Canada, bawah kita setahun.


Okay, I’m just kidding :D

Normally, orang akan tanya soalan tu kat aku. Tak ada pakwe ker kau? And selalu aku akan jawab, “perlu ker?”.


Ntahlah kan, aku pun tak tahu kenapa aku tak ada pakwe. Sebab aku nak focus study kod HAHA dulu kalau cakap macam niyh dengan kawan kawan confirm kena gelak. Focus study pun macam tu jugak aku tak ke mana.

And yes, aku rasa aku dah berubah lah beb. Sampai bila nak menjahanamkan diri membazirkan duit parent hantar aku pergi sekolah tapi tak go go jugak aku punya result. I found beberapa perkara yang I think it is okay to be single.

Kebebasan dan hak asasi orang orang single. Tak payah nak report tiap kali pergi keluar mana mana even dengan parent sekalipun. Tak payah nak bagitahu sangat korang kat mana so nanti your couple boleh datang join sekali and sometimes you nak spend your time with friends tiba tiba rasa tak selesa and your friends pun macam tak gembira bila your couple ada sekali lagi lagi kalau your friends tak kenal your couple. Kacau daun betul!

Jimat credit and money. Ouh yeahh, tak payah nak topup kalau credit dah habis immediately sebab you nak kena report all of you activities to your couple lah kan. Kalau you tak reply text nanti your couple will call you like every minutes nak tahu you buat apa, dekat mana. It is so annoying! Tak payah nak susah susah kalau keluar dating pergi makan or tengok movie kena budget berapa ringgit nak keluar sebab tak nak lah nampak miskin depan couple. Malu lah kan (except kalau koragn memang tak pernah nak keluarkan duit belanja your couple).

Kurang dosa menipu. Tipu parent cakap tak ada couple, pada hal pergi sekolah selalu dating kat tangga depan kelas belakang makmal. Tipu kawan kawan cakap yang dia bukan your couple sebab malu your couple tak handsome kaya macam couple your friend. Tipu cikgu sebab tak nak kena potong markah merit cakap single pada hal ada couple. Tanggung lah segala dosa menipu tu, haihhhh- Kalau dah memang single, dengan bangganya cakap, AKU SINGLE! Tak tipu, cakap benar niyhh Hehe

Lebih focus dalam study. Tu pun kalau sedarlah kan study tu penting. Aku bukan nak cakap yang orang single mesti berjaya, maybe dorang ada masalah masalah lain yang menyebabkan dorang tak perform sangat in study. Tapi, for me, kalau kita sedar hal tu, the study thingy, mesti kita akan dapat focus. Lagi perform lah senang cerita. Lagi senang nak bagi tumpuan sebab tak ada gangguan gangguan yang boleh menyebab kan kita lalai.

Banyak gangguan yang boleh menyebabkan kita lalai kan? Salah satunya, I think in my opinion, as a student, this couple thingy lah. Tapi kadang kadang aku tak nafikan jugak ada orang yang lebih bersemangat pergi sekolah nak study compete sama sama dalam exam dengan couple dorang. That is positive thing of couple. Tapi jaranglah nak macam tu.

Gangguan yang aku maksudkan, macam kita nak buat homework, tiba tiba 1 text received, from your couple, and you have to text your couple lah kan. kalau sekejap tu tak apalah, tapi sebab kan text tadi korang akan buat kerja lambat. Tak payah reply? Kalau tak reply nanti merajuk pulakkkkk. Nanti dah satu thing pulak nak kena pujuk pujuk bagai, aishhhhh-


Leceyh sebenarnya nak jaga hati orang niyh. Tak payah nak iya iya sangat. Orang cantik cantik yang kaya raya handsome handsome pun belum tentu bahagia, cerai berai jugak aku tengok. Of courselah, semua orang nak couple yang cantik cantik handsome handsome (tipulah kalau aku tak nak, hehe) tapi tu semua tak menjamin kebahagiaan lahh beb.

So, for me pulak, kenapa aku single? Well, aku tak malu kod nak cakap aku single tak ada pakwe pakwe bagay, tipu jugak kalau aku cakap aku tak pernah ada couple. Yes, aku ada dululah masa sekolah. 2 tahun jer kod dapat bertahan lepas tu we split. We split tapi ktorang tetap baik sebab aku rasa bukannya ada buat salah besar apa apa pun sampai tak nak tegur nak gaduh gaduh kan. Kitorang tetap kawan sampai sekarang :)

Lagi satu, sebab aku rasa aku tak boleh nak bagi full commitment kod dekat my couple nanti. I way so busy lah kan. Aku nak capai apa yang aku idam idamkan. Aku nak focus in one thing first sebab aku tak nak kecewakan my parent lagi. Sekarang pun dah banyak masalah, nak tambah masalah lagi? Tak payahlah weyhh, terima kasih jelar.

Aku tahu aku bukannya boleh nak be single forever. Cuma at this moment, yes, aku tak fikir lagi kod pasal semua niyh. Aku happy dengan life aku sekarang. Kawan kawan aku semua awesome. Lagi lagi 6 (B) Awesome, I mean 6 (B) Mutiara, hehe :D Ouh yeahh, aku tak ada boyfriend, but I have a lot of girlfriends. Yang tu semua susah nak jaga, macam macam kerenah. Tapi aku tetap sayang semua sebab korang semua awesome!


Bestfriend tu including my mom. She is the amazing thing I ever had. Dialah tempat aku nak cerita semua. My mom pun jenis yang sporting gitu. Aku pulak jenis yang malas nak menipu, kalau aku ada pakwe memang aku bagitahu my mom sebab senang nanti nak kawtim Hehe Or kalau aku tengah kawan dengan siapa siapa memang aku bagitahu, sebab aku malas nak rahsia rahsia main tipu tipu niyh.

Normally dengan kawan kawan aku pun aku bagitahu jelar kan. kadang kadang aku cakap aku tak ada pakwe, dorang macam tak percaya. Tapi aku cakap, “aku tak tipulah, kalau aku ada pakwe of course aku bagitahu, nanti senang lah korang nak jadi spy aku kalau kalau pakwe aku curang, hehe”


Aku rasa okay tak ada pakwe pun sebab aku rasa dulu kat sekolah, geng aku memang majority tak ada pakwe. So, pakwe pakwe bagay niyh bukan masalah sangat kod. Memang awesome kalau keluar dating mesti ktorang keluar ramay ramay. Well, dorang are my girlfriends lah, kenalah layan sama rata, kalau nak dating kena ajak ramay ramay sekali Hehe

Tapi tular kan, aku tak kan nak single forever. One day kalau ada jodoh, I will meet my prince charming look alike Bieber Hehe joking joking! Masa tu memang dah tak jadi single, relationship status kat Facebook pun dah tukar from ‘single’ to ‘in a relationship’ lahh kann Hehe Bila tu? Ntah lah, yang penting bukan masa yang terdekat.

Sebab aku percaya one thing jer, if it is meant to be it will be by hook or by crook. So, sayang, kalau kita ada jodoh one day, InsyaAllah I will be yours. Believe in everything because everything reachable ayye? Aku nak capai cita cita aku, aku nak buat my parent proud of me, so here I am ready! :D

Aku banyak sangat assignment niyh, and yeah, it is normal sebab kita dalam process belajar memang kena banyak buat research. Nama pun student kan, kena lah study kalau macam tu. Tak apa, kalau inilah jalannya untuk berjaya, aku kena buat jugak laa kann. Hiraukan segala nyamuk nyamuk tu. Focus in one thing yang penting misi kita tercapai. Yeayy!

Saya mewakili orang bersifat kaler biru dan saya mempunyai daya estetik, pujukan dan muzik yang tinggi :) *okay, tak ada kena mengena dengan tajuk :D

You know who are the awesomeness people in the world? People who read Angelika Fadhilla’s blog! HAHA You guys are so awesome and thank for reading! That’s all, talk to you soon!


5 comments: