About Me

My photo
You just know my name, not my game xD I post about my life, make up, fashion because they are my passions ^.^

07 February 2012

...dan tak semestinya couple is trouble.

Assalammualaikummmm~

Jam sekarang tepat pukul 12:47am, baru balik hang out dengan my bestfriends lah pergi JB. Aku tengah baring atas katil sambil menaip entry niyh. Normally, aku akan type dulu entry yang nak dipost sebelum aku post dalam blog. Eleyh, macam lah korang tak buat macam aku, hehe


Single is simple. Couple is trouble.



Kadang tak jugak dowh.



Maybe in term of “simple” in that phrase macam tak payah nak jaga hati kapel, tak payah nak inform kalau pergi mana mana, boleyh mesej dengan siapa siapa jer yang korang suka, boleh nak buat itu, buat ini, tanpa dikongkong, aceceyhhh. Tapi kalau korang tak payah nak jaga hati kapel, korang kena jaga hati parent, kawan kawan gak arn? Lagi lagi kalau ada konflik dengan parent korang, masalah gaduh dengan bestfriend korang.


Trouble gak uhh.


Couple is trouble pulak, pada aku lah macam time gaduh arh, ish, tak awesome dowh. Pastu kadang kadang kena jaga hati dia, takut kecik hati merajuk, kena inform kalau nak pergi mana mana, tak leyh nak mesej orang lain sangat nanti jadi isu dowh, nanty tak leyh nak keluar dengan orang lain sangat nanti jeles, ishh, rimas siot. Tapi kadang tak jugak, kalau korang treat your kapel as friend and as a special one, you will understand and saling toleransi.


Prinsip aku senang jer, what goes around comes around baby. Kalau tak nak apa apa benda yang tak best jadi kat korang, you shouldn’t do that to others lah kan. So, bagi aku, bila aku buat something I will always like fikir tau apa effect dia kat orang sekeliling and how if aku pulak yang kena one day. Treat people like you wanna be treated.


Aku pulak jenis yang macam yelar, kita kan hidup kena ramai kawan. So, when someone text me (opposite gender lah of course), even he is my friend kan, I will think how if some girls text my boyfriend too. Yeah, I will get jealous lah of course, and when I text my guy friends, I consider my boyfriend will get jealous too. So, nahhh-


But aku bukan jenis yang tak bagi my boyfriend text perempuan lain langsung. Aku jenis yang tolerate. Comm’on lah, dah besar malas lah aku nak gaduh gaduh sebab ada kawan perempuan dia text dia. Bagi aku benda niyh perkara kecik jer, boleyh setel masa tu jugak. Lain arh kalau dia menggedik dengan perempuan lain, memang World War 3 jap lagi meletus, haha. Aku pun kadang kadang text or call tak pun they (my guy friends) text me or call me, tapi agak agak lah, bukan nya text like 24/7 or call 4 or 5 hours gittew pun. The priority is him lah, still.


Kalaulah dapat kapel yang nak sama sama belajar, lagi awesome. Sebab my boyfriend and I sama kelas, so macam ktorg selalu lah ingat kan each other, today we have to do this, we have to finish this homework, we have to read this read that. Senanglah sama kelas. Kalau dalam kelas masa belajar, he is not my boyfriend kejap, hehe. I will study and I let that feeling away. Lepas dah habis kelas baru dia jadi boyfriend aku. Lepas habis waktu sekolah dia dah jadi special boyfriend aku. HAHA


Tu akulah, tak tahu lah yang lain macam mana, hehe


Aku pun macam, of course lah aku nak study, aku nak masuk U. Alhamdulillah, I’m surrounding by my friends who want to study and always encourage me to reach my dreams. Siapa yang tak nak masuk U kan? Aku nak, sekarang goal aku tu jer. Aku nak masuk UiTm Shah Alam, amek bidang design. Sekarang aku nak belajar betul betul, dapat 4 flat, dapat biasiswa, kalau ada rezeki aku nak pergi luar Negara. Nak sambung belajar kat England tak pun Jerman. University aku tak pilih lagi mana satu, nanti aku buat research, hehe.


Bila orang lain tahu aku ambik keputusan to involve in this boyfie-girlfie relationship, satu yang dorang fikir;


Ala, boleyh perform lagi ker Dyla tu? Dia dah ada kapel. Takut dia tak focus jer.


InsyaAllah, aku boleyh. Aku yakin. Aku boleyh buat. Aku boleyh capai apa yang aku impikan. Taklah. Aku tak rasa situasi aku sebagai satu masalah. Aku ambil sebagai semangat dan cabaran. Semangat nak belajar, dalam kelas kena tunjuk aku lagi pandai dari dia, so he will know yang aku bukan macam perempuan lain, aceceyhh, bajet gilewwww. Cabaran nak bawak dia sama awesome macam aku walaupun aku tak adalah awesome mana. Tapi kalau boleyh aku nak dia sama sama belajar dan berjaya. At least aku dah ada nampak effort dia. Instead of my girl best friends yang empat orang tu kan, dia pun one of my bestfriend. I love my friends, so aku rasa macam my responsibility nak encourage dorang untuk belajar sama sama (macam good good jer, ahaks!)


Aku tak kisah lah orang nak cakap apa. Yang penting aku dapat apa yang aku nak. Hidup aku, aku yang decide. So, bila aku buat satu keputusan, that’s mean aku memang dah fikir masak masak.


People around me, siapa siapa yang tegur aku bila aku buat salah, terima kasih daun keladi beli sendiri, hehe


Bagi aku, kau single ker kau ada kapel ker, yang penting cara kau bawa diri. Maybe aku pernah buat kesilapan masa dulu, aku agas lagi, aku tak fikir, ikut jer bila orang buat something, aku nak ikot, memang agas aku dulu, bila fikir fikir balik kenapalah aku ikot jer apa yang orang lain nak, tapy sebenarnya aku tak nak pun, tapy ntahlah, dulu kecik kecik tak fikir lagi, ingat nak enjoy jer.


Tapy sekarang bila dah besar, baru aku faham. Isokeyy kalau aku let go something bad, yang kononnya boleyh bagi aku enjoy, duduk rumah pun boleyh happy jugak kan. So, dalam tempoh aku single aku fikir banyak benda, almost 2 years for me nak percayakan diri sendiri yang aku boleyh buat and I come up in this situation. Aku yakin aku boleyh, sebab tu aku tak takut.


Macam lagu AF tu, “Percaya pada diri dengan harapan dan keyakinan,” tu lah yang aku pegang. Aku percaya dan yakin pada kemampuan aku. Tapy aku tak ada lah over confident, aku manusia biasa jer, aku tahu limit diri aku sampai mana, tapy nothing’s impossible aye?


As the conclusion, pada pendapat aku, tak kisah lah korang single or korang ada kapel, yang penting jaga diri jelar. Tak semestinya orang yang single tu berjaya dan tak semestinya orang yang ada kapel tu tak boleyh nak berjaya. Masing masing punya pilihanlah kan, kalau nak gagal, gagal lah kau, kalau nak berjaya, cari alternative macam mana nak berjaya, as simple as that.






Cakap macam good good jer aku niyh HAHA


Okay, talk to you soon, thanks for reading! You guys are awesome as me, eyh, I mean; you guys are awesome as always! Hehe

2 comments:

  1. tak bagitau kitorang pun kau dah ada! hahahaha yeay UiTM SA, come baby come!

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaa, aku kan pemalu, tak nak lah bagitahu sangat, hehe, Yeayy baby! InsyaAllah <3

      Delete