About Me

My photo
You just know my name, not my game xD I post about my life, make up, fashion because they are my passions ^.^

07 January 2011

Kek Batik DD (saya tahu ada yg rindu HEHE)

Assalammualaikumm~

Duduk rumah niyh sekarang bosan tak tahu nak buat apa . On9 pun macam dah tak ada website dah aku nak tengok selain FB, TW, Bloggin, Youtube . BOSAN TAHU?! Haiyoo . Jadi penganggur terhormat niyh pun susah jugak kan? Hehe

Alkisah 2 hari lepas, aku bosan tiba tiba angin datang nak buat kek batik . Dah lama kod tak buat . Dulu kalau sekolah bukan main rajin lagi buatkan HEHE (nampak DD dah malas sekarang?)

Dulu adalah seorang hamba Allah niy suka makan kek batik . Dgn baik hatinya aku pun tak pasal pasal cari resepi buat kek batik masa birthday dia . Kek senang, kan ? Huhu

Cakap aku hantu kek batik . Cakaplah . Aku tak susahkan org . Aku buat sendiri . Hehe


Peliklah tu kenapa banyak makhluk asing atas kek tu eh ? Haha Aku letak coklat rice , coklat chip & kacang . Pastu ibu aku suruh abeskan coklat rice yg kaler kaler tu sebab tinggal sikit . Aku pun curahlah atas kek tu HAHA Serabut seyh kek .

Nak resepi ? Amekklahh . Feel free to share it :) Hehe

Bahan A :
300g mentega
3 biji telur
1/2 cawan gula pasir
esen vanila
1/2 kg biskut meri

Bahan B :
7 sudu serbuk koko
7 sudu milo
1/2 tin susu pekat
1/4 cwn air ( agak2 jerrr)

Cara - cara (mcm chef tak? haha) :

Pukul semua bahan A sampai putih. Pastu biarkan. Masukkan bhn2 B (kecuali biskut meri & air) dalam mangkuk lain. Kacau sampai tak berketul. Pastu masukkan air sikit sikit, kalau pekat sangat tambah air lagi, then masukkan bahan A yg dah di pukul tadi dalam mangkuk bahan B. Panas kan dengan api kecil atas dapur, kacau sampai mendidih. Tutup api, masuk kan biskut meri (patah 2 tau biskutnya). Dah siap masukkan dalam loyang, tekan smpai rata. Sejukk kann :) Siap !

*kalau nak campur kacang dalam bahan B pun boleyh :) Last seklai tabur kacang or coklat rice or apa apa yg korang rasa sesuai nak tabur HAHA

Senang je kan ? Huhu
Dah dahhh~ Nak pergi makan kek batik
Winkyy yaw ! :)

4 comments: