About Me

My photo
You just know my name, not my game xD I post about my life, make up, fashion because they are my passions ^.^

07 January 2011

Teen Simple Make Up (Tan Look) *Tutorial ! :)

Assalammualaikummmm~

Ahh Tengah sibuk niyh rumors pasal Bieber dgn Selly . Semalam ada People's Choice Awards , si Selly tu buat show (first time dia buat show kat awards, suara pun ketar ketar tak sampai HEHE) . Aku pun Googled , Youtubed dia (tak pasal pasal) .

Cari lagu A Year Without Rain :) Tengok video clip dia . Dia memang lawa weyh . Tak boleyh nak cakap apalah kan (sebab tu Bieber suka dia HEHE)



Tiba tiba aku pasan lawa pulak make up dia (pfttt ibu aku cakap kalau aku dah puji make up org lawa sure aku nak pergi cuba HAHA) . Sebenarnya pada pandangan akulah kan , org putih yg betul betul putih macam warna kulit dia putih pink pink tu taklah lawa sangat . Aku lagi suka yg ada tan sikit . Macam mexican sikit sikit kan . Si Selly niyh pn mixed Italian-Mexican . Tu yg lawa semacam Hehe


Selena Gomez :)


Demi Lovato . Lawa kan tan dia ?


Hilary Duff . Ahh Dia niy memang putih semula jadi . Tapi pernah sekali di tan kan kulit dia . Jemur bawah mataharilah kan Huhu


Jessica Alba (muka dia macam Ashley Cole pulak aku tengok hehe)

Perasan tak make up dorg lebih kurang je semua . Pakai kaler kaler gelap . Smokey eyes sikit sikit . Lipstick pun pakai yg natural kaler or nude or coklat . Uhhhh SIMPLE !

Panjang pulak aku membebel hari ni Hehe :) So, aku tak ada gambar step-by-step macam selalu aku buat (nampak tak DD dah malas sekarang ? Haiyooo) , so aku bagi keterangan jelar ye :)

Bismillahirrahmanirrahimmmm~

Ahhh Jum jum kita buat muka kita nampak tan . Mula mula macam biasa pakai cream segala cream, cream eye , cream muka , ntah apa apa . Dah siap then apply bedak compact nipis nipis je (sebab sumpah nak buat tan memang banyak layer Huhu) . Ingat first layer cream , 2nd layer compact powder (nak bagi rata itu warna cream) .

Blusher . Okayy, macam eyeshadow jugakk yg boleyh guna sbg eyeliner (ingat lagi tak ?)
Kalau tak ingat click DISINI dan DISITU atau DISINUN Hehe :)

Blusher yang aku pernah guna warna Rose & Orange-brownish . So nak buat tan kan ? Applylah blusher orange-brownish tu kat seluruh muka (haha DD giler) Bukan aku suruh apply tebal tebal , janji nampak muka orange-orange sikit oklahh tuu. Hehe

Okay , then yg tu 3rd layer . 4th layer korg amek berus blusher then apply compact powder kat muka korang biar nampak rata .

ALERT ! : Pastikan blusher yg 3rd layer tu betul betul rata okayy ? Kena pandai ratakan sebab nanti memang PELIK giler kalau tak rata . So Sebelum ratakan guna compact powder, better korg pastikan blusher tu betul betul rata & sebati (macam buat kek pulakkk)


Okayy EYESHADOWS . Kita guna kaler senang je. Selalu kalau baut smokey eyes pakai kaler kaler gelap macam hitam + black + silver tak pun kaler gold . So, marilah kita try kaler brown + kuning pulak .

1st layer : Apply kaler kuning kat mata .
2nd layer : Kaler brown sikit kat tepi (buat macam smokey eyes) .Pastu tarik slow slow keluar ke hujung eyebrow (macam gambar kat bawah niy)


Tengok cara kaler brown tu kat hujung mata :)
Senang jelarrrr .

Pastu macam biasa, kay hujung dalam letak kaler white glitter tarik sampai atas (tempat yg tak kena eyeshadow brown + yellow tuu)

Bawah mata pulak , amek kaler kuning apply sepanjang bawah mata . Then amek kaler brown letak sikit jer kat hujung but macam shadowlah kan (yg niy suka hati nak letak ke takk sebab nanty letak eyeliner tak nampak sangat kaler brown tu)

EYESHADOW DONE ! :)


Eyeliner . Okay . Ramai cakap susah nak apply eyeliner (even ibu aku pun ngeri tengok aku pakai eyeliner kat bawah mata tanya aku tak geli ker? mata tak berair ker? Aku pulak makin main kaler laju laju HAHA)

Selalu aku cakap eyeliner susah nak removekan ? So kalau dah macam niyhlah eyelinernya , memang aku amek minyak rambut Johnson baby pastu gonyoh kat mata tu biar semua make up hilang (haha Gonyohlah tau !)

Mula mula aku tak nak buat eyeliner yg ada ekor ekor tu tp aku masa tu tersilap . Aku tarik terlebih pastu jadi tak balance . Dah alang alang aku buat jelar ekor ekor tu kat dua dua belah mata . Haha Sumpah susah giler nak evenkan dia Wek wekkkk.


Next step . Mascara . Kalau korg nak pakai fake eyelashes pun boleyh (aku tadakkk fake eyelashes HAHA) So aku apply mascara tebal tebal (TEBAL TEBAL OKAYY?)

EYES DONE !

Blusher . Disebabkan kita dah apply orang-brownish blusher kat seluruh muka kan, so mula mula aku apply blusher kaler rose. Pastu adik aku sound "ak alaa, merah giler , tahu?" "Yeker?" HAHA Coverlah balik kan pakai orange-bronwish tadi . Fuhhhh~ Nasib baik boleyh cover balik kalau tak badutlahh jadinyq. Wheeee~

Lips . Orang tan niy dia punya lipstick jarang pulak aku nampak yg terang terang . So, aku pakai kaler nude jelar . Dia macam orange orange sikit . Pastu apply lipgloss.

DONE !


Hehe Dah siap . (bergambar macam nih adalah WAJIB okay? Berangan nak jadi perempuan arablah sebab mata perempuan arab semua cantik cantik, geram tahu?!)

Okayyy . I'm DONE ! :)

*buat make up niyh semalam sambil bukak playlist Jesse . Thanks sebab nanyikan utk i . HAHA :D
*korg boleyh tengok betapa bezanya warna kulit tangan aku dgn muka tan tipu tuhh ? Haha

No comments:

Post a Comment