About Me

My photo
You just know my name, not my game xD I post about my life, make up, fashion because they are my passions ^.^

28 October 2011

Count On Me :)

Assalammualaikummmmmmm~



Baca entry niyh sambil dengar lagu niyh, baru rasa feeling dia, baru awesome :) hehe



Rakan, kawan dan sahabat. Macam sama tapi lain sebenarnya. Pada aku, kalau rakan tu macam org yg kita kenal kenal gitu jer. Macam budak tu sekolah lain, kau sekolah lain, jumpa setahun sekali, tapi kau tahu nama dia, that’s it. Kawan plak, kau jumpa lebih kerap drpd rakan tu. Macam classmates, schoolmates, budak dorm sebelah, kelas sebelah, blok sebelah. Macam tu lah, kawan tu macam selalu jugak la kita lepak dgn dia. Cerita cerita gitu jer.



Sahabat pulak ialah bestfriend. Korang selalu dgn dia, kira macam pergi mana mana pun dengan dia, buat benda yg korang suka sama sama and selalu hang out together. BFF la senang cerita. Bestfriend forever yer, bukan be-fxcking-friend aw! :D



Dalam hidup aku pulak, ada banyak type sahabat niyh. Yelar, dulu sekolah rendah rapat dengan orang lain, sekolah menengah lain pulak, dah habis sekolah pun tukar lain lagi. Kita tak stick dengan 1 BFF jer sebab kita membesar, so kita kenal dengan orang orang baru dalam hidup kita. So, I think it’s normallah kalau kita ramai phase of friends unless you are not socialize type of person, something like that.



Aku bukan nak bersifat kaum kaum main geng geng kat siniyh. Tapi apa yg aku tahu, tak semua orang faham kita, tak semua orang kita boleyh buat BFF, tak semua orang yg kita boleyh go together. So, that’s why we have that types lah kan ; rakan, kawan dan sahabat. Tapi siapa yg cakap satu kelas or satu form tu BFF dia, perghhh- gwa memang respect lu arhh!



BFF, as stated before, orang yg korang selalu hang out together lah kan. Korang selalu cerita masalah dengan dorang, selalu buat benda yg korang suka sama sama, selalu study sama sama. Lagi sekali aku cakap aku tak ada niat nak main puak puak kaum geng jadahh niyh, just there are some people who I close with.



Here you go :) Meet my gorgeous and awesome sweethearts!


Aizzaty Azmy or better known as Ejad

Budak comel. Aku tak tahulah macam mana boleyh rapat dengan si Ejad niyh. Kitorang dulu tak sama sekolah, tak pernah kenal pun. Tup tup masuk kelas sama lepas tu terus ngam gitu. Dah jodoh kot, hehe. Kepala dia pun ting tong ngok ngek macam aku, sebab tu kot kitorang boleyh go together. Dia niyh tak kisah apa apa, jenis yang go jer. Tapi kalau beli makanan tetap suruh aku yang order. Kenapa? Ntah aku tak tahu :D Yang bestnya si Ejad niyh, dia faham aku lebeyh. Bila cerita cerita of course la kalau gossip gossip tu, haihhhh- Memang banyak yang dia nak like! Haha

Ouh well, muka dia comel macam budak budak tapi kalau dah ngamuk baik korang lari sebelum dia meletup. Memang tak arhhh- Hehe Jangan marah jaddd, aku hentam jerr doe! HAHA PANGG-



Reesha Azwa aka Wawa

Budak cantik. Dia niyh aku kenal masa kat UTM dulu ada kem SPM ntah hapa aku tak ingat. Kitorang satu group, so dari situ arh kenal kenal. Then, jodoh pulak masuk kelas sama, lepas tu boleyh stick pulak. Dia niyh pandai bergaya, kuat berangan, pandai shuffle, hehe. Kadang kadang blur, pastu buat muka comel dia gittew, nasib baik memang comel :D Dia niyh giler Forteen and aku tak tahulah kenapa, dah kena sampuk agaknya. Hari hari dok dengar lagu Forteen tu hah. Sampai aku pun terjebak sekali tak pasal pasal Hehe

Eh, dia niyh ada jual lens, kalau nak beli pergi contact dia kat FB kay!



Kyra Khairi is still Kyra Hehe

Budak cute. Yahh, itu dia budak cute dah datang! Hehe Si Kyra niyh aku kenal dari zaman sekolah rendah lagi tapi dulu kitorang lain kelas so tak rapat. Tapi aku tahu nama dia. Kira kitorang niyh dulu rakan jer. Pastu dah upgrade sikit sekarang jadi sahabat. Awesome arh. Dia niyh jenis yg go jugakk, tak kisah jer apa apa. Nak kawtim pun senang. Kyra dgn Wawa dah lama jadi BFF tapi sekarang dah tambah lah BFF nya, aku + Ejad, hehe. Tak apa, memeriahkan majlis kan. Kyra niyh aku suka kawan dengan dia sebab dia ting tong jugak. Lepas tu kalau ajak jalan, memang on je arhh. Semua kaki ronggeng, hehe.

Oops, walaupun Kyra niyh cute tapi hati dia brutal aww, hehe Suka dia!


Aku panggil dorang bertiga niyh cekeding sebab dorang niyhh kurus kurus. Dorang tak leyh ar nak panggil aku cekeding, sebab aku ‘sihat’.

‘SIHAT’. Faham? Hehe


Tular sahabat sahabat aku buat masa sekarang. Kitorang belajar satu kelas, duduk pun dekat dekat. Orang tengok kitorang memang selalu sama sama kalau pergi mana mana. Tapi tak bermakna kitorang tak kawan dengan orang lain. Kitorang kawan semua, cuma istilah between kitorang is kitorang niyh sahabat. You have friend and bestfriend, aye? There are the differences.

Kadang kadang kalau orang tengok kitorang, ehh macam apa dah asyik nak together jer kalau pergi mana mana. Comm’on la beb. Sama jugak situation boyfriends and special boyfriend, of course la korang selalu keluar dengan special boyfriend korang rather than your boyfriends kan. But sometimes korang boleyh jer nak lepak dengan boyfriends orang tu, cuma is not often as korang keluar dengan the special one.

Same goes with this situation. I hang out a lot with my BFF, tapi I still hang out with my other friends too. Kitorang bukan stick with each other like 24/7, we still spend times for other friends. Sometimes I’m just wondering, why my other friends can’t be my BFF too? Tapi tular aku cakap, BFF lebih faham kita macam mana. Sama jerr macam boyfriends and special boyfriend thingy tu tadi. Kenapa dia SPECIAL, mesti ada extra criteria yg menyebabkan dia special.

So, I have bestfriends and SPECIAL bestfriends too lah kalau macam tu, hehe J

Aku suka berkawan, aku kawan dengan semua orang, cuma kadang kadang maybe people get annoying dengan aku sebab perangai aku ker hapa. I know, I can’t please everybody and so do you, aye? I can’t understand everybody and so do you, aye? It’s totally your right nak suka aku ker tidak. I rather am being hate for who I am than for who I am not. This is me, isokey if you don’t like me.

Again, aku memang nak kawan dengan semua orang. Tipu kalau aku cakap yg aku tak ada not-so-good-friend list. Tapi aku still nak kawan dengan semua, tak lama lah kalau BFF niyh. Aku tahu kalau masing masing dah sambung belajar lain lain tempat, tak dapat nak hang out often dah. IKR. Sebab tu kawan biar seribu. Eh, aku nak sejuta arh. Berjuta-juta kawan, boleyh?

Friends are our mirror; they tell us what is right, what is wrong. My friends are my O2.


BFF, I love you so freaking much like no one can replace you now because you understand me more than others :’)


Reesha Azwa, Kyra Khairi,

Aizzaty Azmy, Angelika Fadhilla;

Doa dipohon ke hadrat Ilahi,

Moga persahabatan kekal selamanya.


Amboit berpantun pulak! HAHA



p/s : pernah dulu ringtone kitorang sama. Empat empat guna ringtone yang sama. Elak kalau semua dalam kereta, phone berbunyi, semua konpiushh phone siapa yang bunyi. Phone kau kod, eh bukan? kau ehh? Bukan jugakk? Ahh, phone kau niyhh, kan? Tak bunyi? Ouh, sorry, phone aku lettew HAHA :D

No comments:

Post a Comment