About Me

My photo
You just know my name, not my game xD I post about my life, make up, fashion because they are my passions ^.^

28 July 2011

Senyum, tak perlu kata apa apa :)

Assalammualaikummmmm~

Marilah kita memulakan entry kali ini dengan lafaz bismillah dan sekuntum senyuman manis. Kenapa? Kerana senyuman itu sedekah. Senyuman itu senjata. Senyuman itu senaman.


Seriously lah kan, aku tak pernah nampak an ugly smile. Everybody akan nampak cantik dan handsome bila senyum. Senyum dapat mengubah persepsi orang terhadap kita. Setuju tak? Kalau setuju senyum sik, hehe and for me, aku setuju dengan kenyataan tu.

Tegas itu perlu. Garang itu boleh. Tapi perlu ker nak tegas dan garang setiap masa? Kita manusia biasa, it is normal kita ada mood yang up and down. Aku pun kadang kadang macam tu beb. So, tak payah nak garang sangatlah kan.

Tegas pendirian melambangkan confident. Betullah tu, tapi tak perlu tiap masa. Kita perlu bertolak ansur jugaklah kan. Aku tak tahulah kenapa, tapi aku rasa senyum pada orang even kita tak kenal pun orang tu, akan memberi satu persepsi yang baik tentang diri kita kepada orang lain.

Cuba kalau kita jumpa kawan kawan, tak senyum or tak tegur kan, mesti dorang ingat kita sombong. Sikap friendly itu penting. Kita perlu berbuat baik dengan semua orang. Tak payah nak jahat sangat. Tak ke manalah orang orang jahat niyh. Buat baik dibalas baik, buat jahat dibalas jahat jugaklah kan? What goes around comes around baby :D

Tular, penting berbuat baik dengan orang lain sebab kita bukan duduk kat dunia niyh sorang sorang. Setiap orang akan memerlukan pertolongan in certain situation bila kita dah tak boleh nak handle something. So, I think, here is the important of being good and nice to people. Orang akan suka nak tolong orang orang yg baik dengan dorang. Jaranglah kita nak tolong musuh kita, kan?

Samalah juga kalau kita tak friendly, muka nampak legend jer dengan orang lain, macam baguslah kalau budak budak sekolah cakap. Tak ramailah yang nak kawan and nak tolong dia macam tu. Cakap cakap pasal niyh, kadang kadang terkena batang hidung sendiri yang tak berapa nak mancung niyh hahh -.-

Lagi satu, masalah orang yang malu nak memulakan conversation with new friends. It is normal lah kan. Nak tegur tanya nama mintak phone number kat awek baru, eh? I mean nak berkenalan dengan kawan baru jumpa. It is normal kalau nak malu pun. So, the best solution is senyum jelar kan kalau malu. Maybe one day, bila kita jumpa dia lagi dia akan ingat kita yang pernah senyum kat dia dulu. And kalau you are lucky on that moment, maybe dia akan tegur korang dulu. Who knows ayye?

Here, I think senyum suatu perkara yang basic in our life. We will smile and laugh a lot in a day (except if we have a bad mood on that day lah kan). Tapi, I believe, normally memang kita akan senyum setiap hari. It is worthy lah kan, senyum dapat pahala beb.





No comments:

Post a Comment